آزمون جامع کلاس ششم مهر95
علمی آموزشی عبدالحسین زنده بودی

آمار مطالب

کل مطالب : 109
کل نظرات : 38

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 21

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 6
باردید دیروز : 10
بازدید هفته : 19
بازدید ماه : 403
بازدید سال : 9914
بازدید کلی : 127531

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان علمی آموزشی و آدرس game6.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 6
بازدید دیروز : 10
بازدید هفته : 19
بازدید ماه : 403
بازدید کل : 127531
تعداد مطالب : 109
تعداد نظرات : 38
تعداد آنلاین : 1


تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : عبدالحسین زنده بودی
تاریخ : سه شنبه 27 مهر 1395
نظرات

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ـــــــــــــــــــــــ    قرآن و هدیه­های آسمان

1ـ كدام گزينه داراي حروف ناخوانا است؟

1) عَلَينا          2) حِفظ               3) اَنْتَ               4) هؤلاء

2ـ كدام گروه از علائم زير، از علائم وقف است؟

1) ظ ، ج ، ح ، ز       2) ج ، ز ، ط ، ظ          3) م، ط، ج، ز        4) ك ، ط ، ج ، ز

3ـ آيه­ی روبه­رو به كدام مورد اشاره دارد؟     « اِنَّ الصَّلاۀ كانَت عَلَي المؤمنين كتاباً مَوقوتا»

1) روزه گرفتن        2) نماز خواندن       3) ايمان آوردن       4) كتاب خواندن

4ـ «يقيمون» به چه معناست؟

1) انفاق مي­كنند      2) برپا مي­دارند      3)قيامت مي­آيد        4) قوام دارد

5ـ علامت وقف «خوب» كدام است؟

1) م           2) ط            3) ج            4) ز

6ـ بيت مقابل اشاره به كدام يك از صفات خداوند دارد؟         تو خداي بي نظيري          تو يگانه­اي و دانا

1) يكتايي            2) بخشندگي      3) بي­نيازي      4) مهرباني

7ـ اولين پيامبر خدا و آخرين پيامبر خدا به ترتيب چه كساني بودند؟

1) حضرت محمد(ص) ، حضرت نوح(ع)          2)حضرت آدم(ع) ، حضرت نوح(ع)

3) حضرت محمد(ص) ، حضرت آدم(ع)          4) حضرت آدم(ع) ، حضرت محمد(ص)

8ـ نبوت به چه معناست؟

1) امامت        2) توحيد        3) پيامبري      4) عدل الهي

9ـ بهترين راهنمايان زندگي چه كساني هستند؟

1) والدين       2) معلم         3) پيامبران          4) دوستان

10ـ آيه« وَ لَقَد بَعَثنا في كُلِّ أمِّهٍ رَسولاً اَنِ اعبُدُوا ا... » اشاره به چه چيزي دارد؟

1) مهرباني خداي بزرگ       2) پرستش خداي يكتا   3) بخشندگي خداي يكتا       4) عطوفت خداي يكتا

ـــــــــــــــــــــــ    فارسی

11ـ كدام گزينه غلط املايي دارد؟

1) خرد را نيست تاب نور آن روي        برو از بحر او، چشم دگر جويي

     2) باد بهاري وزيد از طرف مرغزار      باز به گردون رسيد، ناله­ي هر مُرغ­زار

     3) وقتي كسي محبتي در حق ما مي­كند، بايد آن را روي سنگ حك كنيم.

4) خيز و غنيمت شمار، جنبش باد ربيع        ناله­ي موزون مرغ، بوي خوش لاله­زار

12ـ در جمله­ي مقابل، « نهاد» كدام است؟      دوستش با تعجب از او پرسيد

1) تعجب         2) دوستش   3) او      4) پرسيد

13ـ كدام كلمه جمع است؟

1) دبستان  2) دوستان  3) دادستان 4) داستان

14ـ كدام گزينه دو جمله دارد؟

1) هنگام ظهر، زحمت­كشان راه و خستگان مي­گويند.         2) در تابستان آن دهقان سالخورده، مي­گويد.

     3) خيز و غنيمت شمار، جنبش باد ربيع              4) در زمستان آن بينواي در برف مانده مي­گويد.

15ـ مجموعه جملات زير، كدام يك از انواع جمله را دارا نيست؟

بالاخره خريديش يا نه   *   خريدي   *  واي چه قشنگه  *   با اين مي­تونم حسابي ورزش كنم

1) پرسشي        2) امري         3) عاطفي        4) خبري

16ـ تمامي گزينه­ها به درستي معنا شده است به جز ........

1) باد ربيع: باد بهاري     2) فضل خداوند: بخشش خداوند 3) تجلّي: روشني- نمايان شدن  4) فروغ: چشم

17ـ در تمامي گزينه ما، علامت پاياني (مثلاً نقطه) جا مانده است. وقتي علامت پاياني نداشته باشد، كدام عبارت را مي­توان به دو صورت خواند؟

1) كدام لباس را مي­گويي          2) چه زيباست         3) چه كتابي               4) بنشين سر جايت

18ـ در كدام گزينه تمامي كلمات آمده هم خانواده نيستند؟

1) مخلوق، خلق، خالق        2) غفلت، غافل، مغفول 3) پرستيدن، پرسش، پرستنده  4) غنيمت، غنايم، غني

19ـ واژگان زير خصوصيتي مشترك دارند به جز گزينه­ي ........

1) احسان        2) دقايق        3) علوم         4) مقاصد

20ـ كدام يك از گزينه­ها امري نيست؟

1) نكن          2) نميرد        3) بده          4) چنان كن

ـــــــــــــــــــــــ     مطالعات اجتماعی

21ـ همه­ی موارد در باره­ي مزاياي دوستان خوب صحيح است به جز موارد ......

الف- لذت بردن از هم­نشيني و مصاحبت با دوستان     ب- احساس نياز به محبت ورزيدن به دوستان

پ- افزودن آگاهي از طريق مصاحبت با دوستان        ت- دوستي يك نياز است و تنهايي براي انسان احساس ناخوشايندي دارد.

ث- ياري و كمك دوستان در هنگام مشكلات از نيازهاي انسان است.

1) الف- ب  2)پ- ت          3) ب- ت    4) پ-ث

22ـ معني و مفهوم « همنشيني تو از تو به بايد       تا تو را عقل و دين افزايد » به كدام يك از موارد زير اشاره مي­كند؟

1) اهميتي دوستي      2) ويژگي دوست        3) هم سنّي دوست       4) نياز به دوست

23ـ صحبت كردن با دوست عاقل و صبور چه فايده­اي دارد؟

1) باعث مي­شود تا فرد مطالب علمي جديدي ياد بگيرد.    

2) باعث مي­شود تا فرد احساس سبكي و آرامش كند.   

3) باعث مي­شود با فرد احساس لذّت بكند و بتواند راه حل مناسبي براي مسائل درسي­اش بيايد.

4) باعث مي­شود كه فرد مشكل مالي­اش برطرف شود.

24ـ يكي از مهم­ترين نيازهاي ما كدام يك از نيازهاي زير مي­تواند باشد؟

1) نياز به مشورت           2) نياز به ابراز وجود 3) نياز به مخالفت          4) نياز به دوستي

25ـ پيامبر عزيزمان حضرت محمد(ص) چه كساني را بدترين افراد مي­داند؟

1) افراد سخن چين          2) مردم بخيل         3) مردم كم ايمان         4) مردم بي­ادب

26ـ به چه دليل با هر كسي نمي­توان دوستي كرد؟

1) دوست بد مي­تواند موجب سرشكستي دوست خوب شود.

     2) هيچ دوستي شايستگي دوستي و رفاقت را ندارد.

     3) دوست بد نمي­تواند موجب تغيير مسير موقعيت و سعادت دوست خود شود.

     4) دوست خوب مايه­ی آرامش انسان نيست.

27ـ بيت  « دوست آن باشد كه گيرد دست دوست    در پريشان حالي و درماندگي » به كدام يك از توصيه­هاي دوستي مربوط است؟

1) به دوست وفادار باشيم و در غياب دوست­مان از او دفاع كنيم.

     2) كاري نكنيم ك دوست­مان به خاطر خواسته­هاي ما به دردسر بيفتد.

     3) اگر از دوست­مان خطاهايي ديديم عيب­جويي نكنيم.

     4) در مسائل و مشكلات با هم احساس همدردي و خيرخواهي داشته باشيم و به هم كمك كنيم.

28ـ با توجه به سخنان حضرت علي(ع) از كدام خصوصيت دوست خوب نتيجه مي­گيريم كه او خيرخواه شماست؟

1) توانايي در نه گفتن 2) عاقل بودن    3) رعايت صداقت       4) بازداشتن از كارهاي بد

29ـ احمد به دوست خود خيلي وابسته است؛ به طوري كه اگر حتي يك روز او را نبيند ناراحت مي­شود. او در رابطه دوستي خود به كدام­يك از آداب دوستي توجه نداشته است؟

1) وفاداري به دوست خود     2) قدرت نه گفتن      3) رعايت حدود مرز دوستي      4) حفظ و نگه­داري دوستي

30ـ كدام مورد را خداوند در سرشت انسان­ها قرار داده است؟

1) محبت كردن        2) مؤدب بودن         3) احترام گذاشتن          4) خوش اخلاقي

ـــــــــــــــــــــــ     ریاضی

31ـ چه كسري از شكل دهم رنگ نشده است؟

1)      2)           3)      4)

32ـ محور زير چه عددي را نشان مي­دهد؟

 

71

 

1)          2)           3)          4) 83

33ـ اگر شكل زير كسر  را نشان دهد، واحد كدام است؟

1)        2)        3)        4)

34ـ در الگوي مقابل شكل هفدهم از چند دايره درست شده است؟

1) 163         2) 153          3) 156          4) 173

35ـ در الگوي روبه رو بيست و پنجمين عدد كدام است؟                ...... ، 16 ، 13 ، 10 ، 7

1) 79      2) 83      3) 75      4) 87

36ـ در الگوي روبه­رو تعداد چوب كبريت­ها در شكل دويستم كدام است؟

1) 800          2) 789          3) 660          4) 802

37ـ اختلاف هشتمين مضرب عدد 7 و پنجمين مضرب عدد 9 كدام است؟

1) 11      2) 20      3) 23      4) 41

38ـ آرش در يك صف ايستاده است. از ابتداي صف نفر چهاردهم و از انتهاي صف نفر هجدهم است. در اين صف چند دانش­آموز ايستاده است؟

1) 30     2) 31      3) 32      4) 33

39ـ اگر اعداد فرد را از 1 شروع كنيم، هفتادمين عدد كدام است؟

1) 161          2) 165          3) 139          4) 147

40ـ با توجه به الگوي داده شده شكل شماره 150 از چند مربع تشكيل شده است؟

1)   429     2) 549          3) 400          4) 449

41ـ چند عدد از 1 تا 200 داريم كه مضرب 5 هستند؟

1) 40           2) 50      3) 51      4)100

42ـ بزرگ­ترين عددي را كه هيچ رقم تكراري ندارد مي­نويسم. مجموع "يكان ميليون" و "يكان ميليارد" اين عدد كدام است؟

1) 6       2) 9       3) 15      4) 16

43ـ گسترده­ي عدد مقابل كدام است؟           208/238

1) 001/0Ï8+1/0Ï2+1Ï8+10Ï3+100Ï2      2) 001/0Ï8+1/0Ï2+1Ï8+100Ï3+100Ï2

3) 01/0Ï8+1/0Ï2+1Ï8+10Ï3+100Ï2      4) 001/0Ï8+01/0Ï2+1Ï8+10Ï3+100Ï2

44ـ حاصل جمع اعداد زوج 2 تا 20 كدام است؟

1) 100               2) 110               3) 120               4)240

45ـ بزرگ­ترين عدد فرد هشت رقمي بدون تكرار با طبقه ميليون 76 كدام است؟

1) 7658943     2) 76984321          3) 76985423          4) 76985431

 ـــــــــــــــــــــــ     علوم تجربی

46ـ در كدام گزينه به ترتيب مراحل روش علمي نادرست است؟

1) مشاهده ، مسئله ، آزمايش ، نظريه         2) پرسش ، فرضيه ، آزمايش ، فرضيه جديد

     3) نظريه ، آزمايش ، فرضيه            4) مشاهده ، فرضيه ، آزمايش ، نظريه

47ـ مهم­ترين مرحله در روش علمي چيست؟

1) مشاهده       2) فرضيه        3) آزمايش       4) نظريه

48ـ وقتي يك آزمايش را تكرار مي­كنيم ......

1) خطاهاي آزمايش از بين مي­رود.             2) خطاهاي آزمايش كاهش مي­يابند.

     3) درستي فرضيه با اطمينان بيشتري اثبات مي­شود.   4) حتماً به يك نظريه مي­رسيم.

49ـ در يك بررسي علمي تربيت ارائه­ی جملات زير از راست به چپ كدام است؟

الف) هر چه شهاب سنگ با سرعت بيشتري به زمين برخورد كند، قطر دهانه­ی گودال ايجاد شده بزرگ­تر مي­شود.

ب) سرعت برخورد شهاب سنگ چه اثري روي قطر دهانه­ی گودال دارد؟

     ج) شهاب سنگي در اطراف پايتخت نيكاراگوئه به زمين برخورد كرد و گودالي به قطر 12 متري ايجاد كرد.

     د) هر چه سرعت برخورد شهاب سنگ با زمين بيشتر باشد قطر دهانه­ی گودال ايجاد شده بزرگ­تر مي­شود.

1) الف- ب- ج- د      2) ج- ب- الف- د      3) ج- الف- ب- د      4) ج- ب- د- الف

50ـ كدام گزينه يك مشاهده نيست؟

1) چه غذايي خوشمزه­اي است.  2) ديدي نمره­ات كم شد. 3) چه چاي داغي!      4) صداي راديو خيلي بلند است.

51ـ انسان با گذشت زمان به فكر ساخت كاغذ افتاد، كدام گزينه علت مناسبي براي اين موضوع نيست؟

1) ماندگاري كم نوشته­هاي روي سنگ      2) افزايش جمعيت

3) افزايش اطلاعات                4) سخت بودن استفاده از روش­هاي قديمي

52ـ ............. مواد و وسايلي كه امروز ما از آن استفاده مي­كنيم، به طور ........ يافت نمي­شود بلكه آن­ها را از مواد موجود در ........... مي­سازند.

1) همه­ي- طبيعي- خاك             2) بيش­تر- مصنوعي- خاك

     3) همه­ي- مصنوعي- طبيعت          4) بيش­تر- طبيعي- طبيعت

53ـ كدام يك از جمله­هاي زير نادرست است؟

1) مشاهده هميشه دقيق باشد.

2) فرضيه همان نظريه­اي است كه اثبات شده است.

3) براي مطمئن شدن از درستي يا درستي فرضيه بايد آزمايش­ها تكرار شوند.

4) استفاده از اندام­هاي حسي مختلف را مشاهده مي­گويند.

54ـ امير محمد در قسمتي از گزارش خود نوشت: «هنگام نزديك كردن كبریت به طرف حاوي سركه و جوش شيرين شعله خاموش شد؟» اين جمله بيانگر كدام مرحله روش علمي است؟

1) نظريه             2) فرضيه             3) مشاهده       4) آزمايش

55ـ اگر بخواهيد تأثير سرعت برخورد يك سنگ روي قطر گودال ايجاد شده در يك زمين خاكي را بررسي كنيد چه چيزهايي را بايد ثابت نگه­ داريد؟

1) فاصله­ی سنگ از زمين  قطر دهانه ايجاد شده          2) اندازه سنگ  فاصله سنگ از زمين

     3) قطر دهانه ايجاد شده  نوع خاك                    4) نوع خاك  اندازه­ی سنگ

56ـ كدام يك از مواد زير طبيعي نيست؟

1) چرم               2) پارچه             3) پشم               4) شن

57ـ هدف اصلي درس اول علوم ششم كه بررسي شهاب سنگ­ها بر سطح زمين در‌آن مطرح شده است چيست؟

1) آماده كردن دانش­آموزان براي يادگيري درس­هاي علوم               2) چگونگي بررسي شهاب سنگ­ها

     3) كاربرد علم در حل مسائل و مشكلات زندگي و چگونگي حلّ‌ آن­ها        4) آزمايش كردن پيش­بيني براي رسيدن به نتيجه

58ـ در كدام مرحله از فعاليت­هاي علمي تقريباً تمام مهارت هاي قبلي خود را به كار مي­بريم؟

1) برقراري ارتباط          2) آزمايش       3) پيش بيني          4) مشاهده

59ـ چند جسم را از بلندي رها مي­كنيم. اگر بخواهيد تأثير سطح جسم روي زمان فرود آمدن آن­ها بررسي كنيم چه چيزي را بايد تغيير دهيم؟

1) سطح اجسام        2) فاصله اجسام از زمين     3) وزن اجسام         4) زمان فرود آمدن اجسام

60ـ كدام عبارت با مفهوم علمي مربوط به خود هم­خواني ندارد؟

1) پيشنهاد راه­ حل قابل آزمايش در باره­ي يك مسئله يا اتفاق (پيش بيني)

2) اگر در يك كتري روي اجاق گاز را ببينديم زودتر جوش مي­آيد. (پيش بيني)

3) فكر مي­كنم چند ساعت ديگر باران مفصلي خواهد باريد (پيش بيني)

4) دانش­آموزي گلوله را از ارتفاع 3 متري بر روي سطح خاك رس رها مي­كند و دانش­آموز ديگر گلوله را از ارتفاع 3 متري رها مي­كند. (پيش بيني)

 

با تلاش و توکّل بر خدای مهربان پیروز باشید.



تعداد بازدید از این مطلب: 1721
|
امتیاز مطلب : 311
|
تعداد امتیازدهندگان : 63
|
مجموع امتیاز : 63


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید عبدالحسین زنده بودی آموزگار کلاس ششم دبستان شهدای بسیج شهرستان بوشهروکارشناس ارشد برنامه ریزی آموزشی سرگروه آموزشی استان ومدرس دوره های آموزش ضمن خدمت


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود